10 Waznych Wskazowek

10 ważnych wskazówek marketingowych (które faktycznie działają), czyli jak tworzyć super konto na insta!

Z miliardem aktywnych użytkowników miesięcznie, bez wątpienia Instagram jest jednym z największych kanałów mediów społecznościowych. To sprawia, że jest to doskonała platforma dla marek i sprzedawców, aby dotrzeć do ogromnej publiczności. Nic więc dziwnego, że Instagram przyczynił się już do 15% całkowitych przychodów z reklam na Facebooku – liczba ta ma wzrosnąć do 70% do 2020 r. Chociaż jest to świetna wiadomość dla marek i sprzedawców, oznacza to również, że platforma zwiększa konkurencyjność między markami, ponieważ wszyscy do niej przybywają. To sprawia, że kluczowe znaczenie ma przyjęcie skutecznych taktyk marketingowych na Instagramie, które pomogą skutecznie zaangażować odbiorców.

 1: Zdecyduj się na „Look” i utrzymaj go.

Jak już zapewne wiesz, Instagram to przede wszystkim estetyka. Dlatego ważne jest, aby zachować spójność wizualną na platformie, jeśli chcesz, aby ludzie natychmiast rozpoznawali Twoją markę. Wymagałoby to tworzenia obrazów o podobnym schemacie kolorów i / lub stylu.

Jest to tym ważniejsze, że użytkownicy Instagram przesyłają codziennie ponad 100 milionów zdjęć i filmów na platformę.

https://www.instagram.com/roomor_/
https://www.instagram.com/makelifeeasier_pl/

 2: Stwórz napisy, które rezonują z publicznością.

Jednym z najlepszych sposobów, aby uzyskać rozpoznawalność marki u odbiorców i zachęcić ich do angażowania się w kontakt z Twoją marką, jest odniesienie się bezpośrednio do obiorców. Dlatego ważne jest, aby tworzyć zdjęcia i filmy z napisami, które będą przemawiać do publiczności. Zbuduj kontekst Twoim postom dzięki np. relacjom, które pomogą obserwatorom zrozumieć „głos” Twojej marki. Pomyśl o typie odbiorców, do których kierujesz reklamy, o tym, jaki ton i język docenią. Czy dowcipne z odrobiną humoru? Czy docenią swobodny ton? Czy są  grupą zmęczoną fizycznie i psychicznie codziennością, więc doceniłaby żarty i odniesienia do stresu? A może bardziej docenią poważną, formalną komunikację.

Kiedy już wiesz, jak wygląda Twoja grupa docelowa, możesz odpowiednio rozwinąć „głos” swojej marki. Następnie powinieneś używać tego „głosu” konsekwentnie w komunikacji marki, w tym w napisach na Instagramie.

 3: NIE przesadzaj.

Jeśli chcesz odwołać się do „tłumu” na Instagramie, musisz za wszelką cenę unikać nadmiaru postów, aby nie być denerwującym. Nie chcesz, aby obserwujący Cię byli z Tobą, będąc zmęczeni widzeniem ilości postów Twojej marki w swoich kanałach. Jednocześnie nadal musisz upewnić się, że publikujesz z odpowiednią częstotliwością i zasięgiem.

Według analizy CoSchedule najefektywniejsza jest publikacja raz lub dwa razy dziennie na Instagramie. Najlepsze czasy na publikację to między 8:00 a 9:00 i około 14:00. Według niektórych twórców, nie ma to większego znaczenia. To co działa u innych marek, niekoniecznie zadziała u Ciebie. Dlatego najlepiej jest przeprowadzić własny eksperyment, aby określić najlepsze czasy na opublikowanie postów Twojej marki i idealnej częstotliwości publikowania.

 4: Używaj Insta Story.

Stories są wyraźnie widoczne na górze aplikacji, dzięki czemu zapewniają lepszą widoczność treści. Ponadto 500 milionów ludzi korzysta z Insta Stories codziennie, co oznacza, że ​​ten rodzaj komunikacji zyskuje mnóstwo zaangażowania. Dzięki temu doskonale nadają się do podkreślania aktualizacji marki i zapowiedzi produktów. Ponadto Twoje Stories znikają po 24 godzinach, więc niekoniecznie trzeba poświęcać dużo czasu na ich edycję. Dzięki temu doskonale nadają się do przechwytywania i prezentowania na bieżąco zdjęć i filmów, aby zaangażować odbiorców. Stories są idealne do pokazania publiczności, co dzieje się za kulisami Twojej marki. Jak wygląda proces produkcji? W jaki sposób Twoi pracownicy to wszystko robią? Wszystko to sprawia, że ​​w tej chwili znakomita treść angażuje odbiorców.

 5: Twórz użyteczne treści.

Oczywiste jest, że na Instagramie promujesz Twoją markę. Instagram jest dobrze wykorzystywany do nawiązywania kontaktów z odbiorcami. Jeśli więc chcesz sprzedawać Twoją markę na platformie, najpierw musisz skupić się na zaangażowaniu odbiorców. Jednym z najlepszych sposobów na to jest udostępnienie im użytecznych treści. Jest to znacznie bardziej efektywne niż jawne promowanie Twoich produktów, ich cech oraz funkcjonalności. Możesz tworzyć treści, które pomogą odbiorcom zrozumieć, w jaki sposób Twój produkt może stać się częścią ich codzienności.  Na przykład zamiast przedstawiać konkretną funkcję produktu, możesz zaprezentować kogoś kto pokazując w prosty sposób funkcję produktu opowie jak ta funkcja pomaga mu w codziennym życiu.  Możesz również dostarczyć swoim obserwatorom pomysłów na to, jak Twój produkt może być używany każdego dnia. Na przykład, jeśli Twój produkt to przyprawy to możesz pokazać im przepis kulinarny wykorzystujący Twój produkt jako składnik posiłku. Innymi słowy, Twoja zawartość na Instagramie powinna być użyteczna dla odbiorców.

 6: Buduj społeczności wokół markowych hashtagów.

Markowe hashtagi to świetny sposób na budowanie społeczności fanów na Instagramie przy jednoczesnym zwiększeniu widoczności marki. Chodzi o to, aby wymyślić hashtag, który jest odpowiedni i unikatowy dla Twojej marki, używaj go w swoich postach i zachęcaj odbiorców do tego samego. Jest to doskonała metoda na zachęcenie odbiorców do współpracy z Tobą i tworzenia treści generowanych przez użytkowników. Kiedy ludzie używają Twojego hashtaga w swoich postach, wzbudzi to ciekawość wśród obserwujących. Ci obserwatorzy mogą kliknąć hashtag, aby dowiedzieć się więcej na ten temat i odkryć tam Twoją markę w tym procesie. Twój hashtag niekoniecznie musi być Twoją marką. Może to być również slogan lub fraza odpowiadająca Twojej marce lub danej kampanii reklamowej.

 7: Udostępnij treści generowane przez użytkowników pokazując wiarygodność.

Możesz nawet pójść o krok dalej od poprzedniej wskazówki i udostępniać treści generowane przez użytkowników na swoim profilu na Instagramie. Jest to idealne rozwiązanie dwóch głównych zagadnień – brak pomysłu na treść i niezdolności do zdobycia zaufania konsumentów. Ponieważ będziesz udostępniać treści tworzone przez swoich obserwatorów zawsze będziesz mieć świeżą i oryginalną treść do opublikowania w swoim kanale. Ponadto treści generowane przez użytkowników działają wiarygodniej, czyli inni klienci gwarantują za Ciebie. Znacznie łatwiej jest zdobyć publiczność. Prawdziwym jest też fakt, że Twoi obserwatorzy będą wdzięczni za udostępnianie ich treści. Po utworzeniu markowego hashtagu dla osób do śledzenia, użyj „śledzić” hashtag, aby znaleźć treści, które chcesz udostępnić w swoim kanale. Nawet jeśli nie chcesz zakłócić wizualnej spójności swojego kanału, możesz udostępnić go w swoich Insta Stories.

 8: Dotrzyj do większej liczby osób za pośrednictwem odpowiednich osób wpływających na rozwój Twojej marki.

Jednym z najbardziej skutecznych sposobów dotarcia do większej liczby odbiorców jest współpraca z influencerami. Osoby będące aktywne na Instagramie zbudowały ogromne rzesze ludzi, którzy dostrajają się do swojego kanału w celu uzyskania kreatywnych treści, opinii ekspertów i zaleceń. Zwykle mają doświadczenie w określonych niszach, więc ich zwolennicy są prawdopodobnie zainteresowani tą konkretną niszą. Oznacza to, że influencer może wprowadzić Twoją markę do bardzo trafnej i zaangażowanej publiczności. Dzięki temu będą mogli pomóc w zwiększeniu widoczności Twojej marki, a jednocześnie wzbudzić zaufanie wśród odbiorców, ponieważ gwarantują to za Ciebie. Istnieje mnóstwo kampanii, które możesz uruchamiać z influencerami. Możesz współpracować z nimi, aby stworzyli prosty wpis na temat marki, sprawić, by przejrzeli Twoje produkty, zaprosić ich na wydarzenie, aby rozpakowali nowy produkt i nie tylko. Niektóre marki współpracują nawet z influencerami, aby stworzyć zupełnie nową linię produktów.

 9: Zainwestuj w reklamy sponsorowane.

Innym świetnym sposobem na dotarcie do odpowiedniej grupy odbiorców na Instagramie są reklamy sponsorowane. Instagram pozwala kierować reklamy do użytkowników, których cechy i zachowanie pasują do cech docelowych Twojej marki. Dzięki temu łatwiej będzie zaprezentować markę do odpowiedniej grupy docelowej. , Niektórzy obserwatorzy, którzy mogą być zainteresowani Twoimi produktami, mogli nigdy nie słyszeć o Twojej marce.

Masz możliwość określenia Twojego budżetu, płacąc za konkretne zadania i ustalone wyniki aktywności.  Dodatkowo możesz wybierać spośród różnych rodzajów reklam – karuzele, zdjęcia, filmy, a nawet Insta Stories. Reklamy Instagram nie tylko pomagają dotrzeć do odpowiedniej grupy odbiorców, ale także zmniejszają wydatki na reklamę tym samym zwiększając ROI.

 10: Jak konkursy budują widoczność marki.

Ludzie kochają darmowe rzeczy, ale nie możesz po prostu rozdawać swoich produktów za darmo wszystkim, którzy ich chcą. Podczas gdy Twoja marka zyska mnóstwo uznania, Ty pozostaniesz ze stratą finansową. Aby rozwiązać ten problem, możesz organizować konkursy, które pozwolą Ci na wybranie grupy, która dostaje Twoje produkty za darmo. Jednocześnie będziesz dbał o sprawiedliwość zamiast faworyzować niektórych ludzi, więc każdy ma szansę. To także świetny sposób na promocję Twojej marki, ponieważ posty z nagrodami są często świetnie odbierane. Ludzie angażują się w post w nadziei na wygranie konkursu. Większe zaangażowanie przekłada się na większą widoczność.  Ponadto zwycięzcy będą mieli okazję zobaczyć, jak dobrze działa Twój produkt, a nawet stać się lojalnymi klientami.

Oto 10 najlepszych i najbardziej skutecznych wskazówek marketingowych, które budują sprzedaż i/lub lojalność Twojej marki na Instagramie. Niektóre z nich mają bezpośredni wpływ na Twoje działania sprzedażowe. Inne są nieco bardziej pośrednie jak budowanie długoterminowej lojalności. Ale wszyscy skupiają się na sposobie, aby więcej osób zauważyło Twoją markę i zaangażowało się w nią na Instagramie. Możesz przetestować tę taktykę i sprawdzić, czy pasują do istniejącej strategii marketingowej Instagram.

źródło: https://influencermarketinghub.com/10-powerful-instagram-marketing-tips/

udostępnij ten artykuł

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on print
Share on email