Gucci Beauty Niekonwencjonalny trend

W dobie pięknych i wyselekcjonowanych zdjęć, w erze wyprasowanych nienaturalne pięknych modelek z wydłużonymi nogami, marka Gucci Beauty, postanowiła wszystkich zaskoczyć. 

We wrześniu 2018 roku Gucci uruchomiło profil na Instagramie, jakiego dotąd nikt nigdy nie widział. Stworzono niezależne konto, w ramach którego marka początkowo skupiała się na badaniu historii piękna, prezentując dzieła sztuki z okresu od lat 90. Dzisiaj natomiast poszła o krok dalej, prezentując szminki… Nie byłoby w tym nic zaskakującego gdyby nie fakt, że są one prezentowane na niekoniecznie idealnych Hollywoodzkich uśmiechach. Prowadzący od początku istnienia profilu, podkreślają ewolucję piękna, jednoznacznie dając do zrozumienia, że nie wszystko co obecnie jest dla nas piękne, zawsze wpisywało się w kanon… 

Ostatnia kampanią Alessandro Michelle po raz kolejny pokazał swój geniusz i sposób na przełamanie obecnych stereotypów. Działania marki na profilu @guccibeauty obserwują 365 tysiące użytkowników!

 

Marka Gucci wprowadziła nową linię szminek, a towarzysząca temu kampania reklamowa wywołała mieszane uczucia. Jedni się rozpływają i zachwalają, inni patrzą z obrzydzeniem. Nikt natomiast nie przechodzi obok niej obojętnie… i o to przecież chodzi! 

Jedną z twarzy, promujących nowe kosmetyki włoskiego domu mody, jest punkowa piosenkarka Dani Miller. Daleko jej do „standardowych” w świecie mody kanonów piękna – na zdjęciu, opatrzonym sloganem „dla zuchwałych, wyróżniających się i pięknych” widać, że ma żółte zęby, krzywy zgryz i nie idealną cerę.

 Nie brakuje zarówno oburzonych komentarzy, jak „Promujecie coś, co jest chorobą” lub  „Super, też mogę reklamować wasze szminki”

 

Zapytany o szczególy kampani Dyrektor Kreatywny przyznaje, że była ona szczegółowo zaplanowana i przemyślana. Przede wszystkim Alessandro chciał wprowadzić do świata wielkiej mody, naturalność. Cóż, prawda jest taka, że zęby Miller wyglądają… naturalnie! 

Nie oszukujmy się, ale mało kto rodzi się z idealnym szeregiem białych, równych zębów, które poza swoją pierwotną funkcją, spokojnie mogą zastąpić fotografowi blendę. Należy pamiętać, że pozornie nie zadbany uśmiech nie zawsze jest wynikiem braku higieny, czy też nadmiaru używek.  

Odważne kampanie reklamowe, o ile naprawdę nie przekraczają granic dobrego smaku i pewnych norm społecznych, są bardzo potrzebne w naszym świecie, na który wpływ mają sztuczne, przerysowane i przesadnie idealne obrazki z Instagrama. 

Takie kampanie reklamowe intrygują, pobudzają do dyskusji, no i skłaniają do przemyśleń… My jesteśmy na tak! 

 

ciekawe? podaj dalej ;-)

Share on facebook
Share on Facebook
Share on linkedin
Share on Linkdin

zapraszamy do dyskusji