Od Przeglądania

Od przeglądania do zakupu: Poznawanie drogi do zakupu na Instagramie

Dla wielu osób Instagram jest kopalnią nowości. Jest miejscem, w którym fani mody mogą zainspirować się najnowszymi trendami i kupować produkty swoich ulubionych marek. Instagram cały czas trzyma rękę na pulsie aktywnie dodając coraz to nowsze funkcje. Przecież początkowo nikt nie pomyślał, że Instagram będzie „sprzedawał” i to tak skutecznie. Pomijając już wielkie kampanie z udziałem top influencerów, jak to się dzieje, że kupujemy na Instagramie, a trend ten cały czas rośnie?

Każdy kto chce skutecznie coś sprzedać lub kiedykolwiek próbował, musiał odpowiedzieć sobie na szereg pytań? Ile klient wybiera produktów? Jak długo przebywał w sklepie? Czy kupował jeden czy kilka produktów? Czy kupował tylko produkty przecenione? I wiele podobnych. Jednak, kiedy klienci korzystają z Internetu, brak dostępu do odpowiednich danych sprawia, że sprzedawcy nie otrzymują żadnych wskazówek. Wtedy z pomocą przychodzi Instagram i jego statystyki!

Instagram jako witryna wystawowa o globalnym zasięgu

Zarówno Aktualności, relacje, jak i transmisje na żywo dają sprzedawcom lepszą niż kiedykolwiek możliwość wyróżnienia się i zachęcenia innych do działania. Jak wynika z przeprowadzonego badania poświęconego statystykom dotyczącym mody, Instagram jest miejscem, w którym ludzie spotykają się, aby wyrazić siebie i nawiązać kontakt z tymi, którzy są dla nich ważni – ze znajomymi, osobami opiniotwórczymi albo ulubionymi firmami. 80% kont na Instagramie obserwuje różne konta/profile właśnie po to, by mieć to szczególne poczucie więzi – w ten sposób wiele osób czuje się częścią elitarnej grupy.

Klienci jak budować drogę do zakupu

Korzystając z takich popularnych hasztagów, jak #shopping,7 #style8 oraz #fashion,9 osoby wydające większe kwoty nawiązują kontakt z firmami na Instagramie na znacznie głębszym poziomie – budując z nimi bardziej osobiste, oparte na lojalności relacje. W kategorii unikatowych wyrobów 40% kupujących określiło siebie jako lojalnych klientów, szczególnie entuzjaści mody.

W związku z tym każdego miesiąca 75% zakupowych znawców oraz 70% entuzjastów zakupów zagląda na Instagram. Znacznie częściej przyznają, że korzystają z platformy w celu odkrywania nowych produktów i usług, nawiązywania kontaktu z ekspertami z branży i przeglądania inspirujących treści albo zdjęć produktów i marek, chcąc być cały czas na bieżąco.

Kolejne kroki

Ponieważ zachowania zakupowe są zróżnicowane i zmieniają się w czasie, sprzedawcy i marketerzy powinni poznawać unikatowe nawyki swoich klientów na bieżąco. Umożliwia to poznanie drogi do zakupu ich grup celowych a statystyki mogą pomóc marketerom w zmianie strategii, aby zachęcić klientów do kupowania, a nie tylko do oglądania. Instagram doskonale się do tego nadaje – w szczególności, gdy chodzi o osoby wydające większe kwoty.

Oznaczając produkty w postach, firmy obecne na Instagramie mogą umożliwić odbiorcom uzyskanie dodatkowych informacji o promowanym produkcie lub przejście do jego witryny jednym dotknięciem. Konta posiadające 10.000 obserwujących, mogą dodać bezpośrednie odnośniki do kupowania.

 

udostępnij ten artykuł

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on print
Share on email