Dla wielu osób Instagram jest kopalnią nowości. Jest miejscem, w którym fani mody mogą zainspirować się najnowszymi trendami i kupować produkty swoich ulubionych marek. Instagram cały czas trzyma rękę na pulsie aktywnie dodając coraz to nowsze funkcje. Przecież początkowo nikt nie pomyślał, że Instagram będzie „sprzedawał” i to tak skutecznie. Pomijając już wielkie kampanie z udziałem top influencerów, jak to się dzieje, że kupujemy na Instagramie, a trend ten cały czas rośnie?
Każdy kto chce skutecznie coś sprzedać lub kiedykolwiek próbował, musiał odpowiedzieć sobie na szereg pytań? Ile klient wybiera produktów? Jak długo przebywał w sklepie? Czy kupował jeden czy kilka produktów? Czy kupował tylko produkty przecenione? I wiele podobnych. Jednak, kiedy klienci korzystają z Internetu, brak dostępu do odpowiednich danych sprawia, że sprzedawcy nie otrzymują żadnych wskazówek. Wtedy z pomocą przychodzi Instagram i jego statystyki!
Instagram jako witryna wystawowa o globalnym zasięgu
Zarówno Aktualności, relacje, jak i transmisje na żywo dają sprzedawcom lepszą niż kiedykolwiek możliwość wyróżnienia się i zachęcenia innych do działania. Jak wynika z przeprowadzonego badania poświęconego statystykom dotyczącym mody, Instagram jest miejscem, w którym ludzie spotykają się, aby wyrazić siebie i nawiązać kontakt z tymi, którzy są dla nich ważni – ze znajomymi, osobami opiniotwórczymi albo ulubionymi firmami. 80% kont na Instagramie obserwuje różne konta/profile właśnie po to, by mieć to szczególne poczucie więzi – w ten sposób wiele osób czuje się częścią elitarnej grupy.
Klienci jak budować drogę do zakupu
Korzystając z takich popularnych hasztagów, jak #shopping,7 #style8 oraz #fashion,9 osoby wydające większe kwoty nawiązują kontakt z firmami na Instagramie na znacznie głębszym poziomie – budując z nimi bardziej osobiste, oparte na lojalności relacje. W kategorii unikatowych wyrobów 40% kupujących określiło siebie jako lojalnych klientów, szczególnie entuzjaści mody.
W związku z tym każdego miesiąca 75% zakupowych znawców oraz 70% entuzjastów zakupów zagląda na Instagram. Znacznie częściej przyznają, że korzystają z platformy w celu odkrywania nowych produktów i usług, nawiązywania kontaktu z ekspertami z branży i przeglądania inspirujących treści albo zdjęć produktów i marek, chcąc być cały czas na bieżąco.
Kolejne kroki
Ponieważ zachowania zakupowe są zróżnicowane i zmieniają się w czasie, sprzedawcy i marketerzy powinni poznawać unikatowe nawyki swoich klientów na bieżąco. Umożliwia to poznanie drogi do zakupu ich grup celowych a statystyki mogą pomóc marketerom w zmianie strategii, aby zachęcić klientów do kupowania, a nie tylko do oglądania. Instagram doskonale się do tego nadaje – w szczególności, gdy chodzi o osoby wydające większe kwoty.
Oznaczając produkty w postach, firmy obecne na Instagramie mogą umożliwić odbiorcom uzyskanie dodatkowych informacji o promowanym produkcie lub przejście do jego witryny jednym dotknięciem. Konta posiadające 10.000 obserwujących, mogą dodać bezpośrednie odnośniki do kupowania.